از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |

دستیابی به آرزوها، نتیجه تلاش و پشتکار یک کارآفرین

احد عظیم زاده یک کارآفرین است که همچون بیشتر ما بهمن آبادی ها در روستایی محروم به دنیا آمده و با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرده است. او در کودکی آرزوهایی داشته اما هیچ گاه به مخیله اش خطور نمی کرده که آن رویاها را عملی ببیند، اما با پشتکار و تلاش واقعی و راستین، به آنچه فکر می کرده دست یافته است. ماجرای زندگی اش را از زبان خودش بخوانید:

ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:دستیابی ,آرزوها,نتیجه ,تلاش ,پشتکار,کارآفرین,احد, عظیم زاده ی,کارآفرین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تولید طلای مایع در منطقه لاله زار کرمان/ بهترین اسانس گل رز به دست آمد

پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کرمان با اجرای پروژه تحقیقاتی بر روی انواع ژنوتیپ های گل محمدی، توانستند با کشت نمونه بومی استان کرمان بهترین اسانس گل رز را که به طلای مایع معروف است، در منطقه لاله زار کرمان به دست آورند.

محمد رضا کدوری- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، هدف از اجرای این پروژه را ارزیابی عملکرد گل محمدی و تعیین ژنوتیپ هایی با عملکرد بالاتر و پایدارتر ذکر کرد و افزود: برای این منظور ژنوتیپهای مختلفی از گل محمدی از سراسر کشور جمع آوری و در استان کرمان کشت شد.

وی با بیان اینکه هر یک از نمونه ها (اکسشن ها) در آب و هوای منطقه استان کرمان دارای عملکردهای متفاوتی بودند، اظهار داشت: بیشترین سطح عملکرد گل محمدی در استان کرمان اکسشن های بومی استان بودند.

کدوری بهترین منطقه برای کشت گل محمدی در استان کرمان را رفسنجان و لاله زار دانست و خاطر نشان کرد: مناطقی که دارای تنش های اقلیمی باشند و اختلاف دمای شب و روز زیاد باشد به گونه ای که روزها دارای آب و هوای گرم و شبهای خنکی داشته باشند بهترین اقلیم برای کشت گل محمدی است که این شرایط در استان کرمان موجود است.

مجری طرح با اشاره به کیفیت گل های محمدی کشت شده در این استان توضیح داد: در این طرح بهترین عملکرد در منطقه لاله زار کرمان که دارای ارتفاع حدود 2 هزار متر است، به دست آمد و بهترین اسانس گل محمدی را از این منطقه به دست آوردیم.

به گزارش مهر، گل محمدی به "طلای معطر" معروف است چراکه ماده اولیه کارخانه های عطر سازی در دنیا است. هر کیلو اسانس این گیاه 20 میلیون دلار ارزش دارد از این رو امروز از آن به عنوان طلای مایع یاد می شود. در حالی که این گل برای اولین بار در ایران کشت شد و سپس به ترکیه و دمشق و از آنجا به بلغارستان رفت ولی در حال حاضر بغارستان تنها کشور صادر کننده اسانس گل محمدی در دنیا است. 
 
در این راستا استانهای مستعد پرورش گل رز درصدد توسعه کشت این گیاه و تولید اسانس برای افزایش ارزش افزوده در کشور هستند.
 منبع :خبرگزاری مهر

نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:تولید طلای مایع در منطقه لاله زار کرمان,تولید, طلای ,مایع , منطقه, لاله زار ,کرمان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مدیر کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، اعلام کرد: یک میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار برای راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی برای روستاهای این استان هزینه شده است.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:کتابخانه سیار , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


فاز دوم توسعه هتل صخره ای كندوان افتتاح شد
تبریز- فاز دوم توسعه هتل صخره ای در روستای گردشگری كندوان به بهره برداری رسید.

 
مدیرعامل شركت توسعه گردشگری ایران در آیین افتتاح این هتل گفت: برای ساخت فاز دوم این هتل صخره ای 10 میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر 16 اتاق آن آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

'حسین پوررحیم' افزود: روستای كندوان در یك محیط بی نظیر آب و هوایی و خصوصیات اقلیمی واقع و پتانسیل بسیار مناسبی برای افزایش ظرفیت پذیرش گردشگری ایران دارد.

'سید امید آقا میری' مدیر هتل صخره ای كندوان نیز گفت: این هتل در كمتر دو سال آماده سازی شده و از زمان افتتاح فاز اول هتل تاكنون 33 درصد اقامت گردشگران در روستای كندوان افزایش یافته است.

هتل صخره ای كندوان با 16 اتاق دارای جكوزی و امكانات رفاهی كامل، كافی شاپ و سالن كنفرانس است.

روستای تاریخی كندوان در22 كیلومتری شهرستان اسكو و 62 كیلومتری شهر تبریز و در دامنه كوه سهند واقع شده است

 

نویسنده: ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:هتل صخره ای كندوان,هتل ,صخره ای ,كندوان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسعود ولي نيا، كارآفرين برتر ملي سال گذشته در حوزه صنعت، هم اكنون 24 ساله و دانشجوي رشته كارشناسي كامپيوتر است. مديريت شركت زيگورات را كه در سال 1384 تاسيس شده و در زمينه بازيافت نخاله هاي ساختماني فعاليت مي كند، بر عهده دارد. اين شركت با ابتكاري خاص، از بازمانده سنگ هاي ساختماني، سنگ هاي تزييني درست مي كند. در حالي كه پيش از اين باقي مانده سنگ هاي ساختماني دور ريخته مي شد، او توانسته با استفاده از روشي منحصر به فرد، خرده سنگ‌ها را به هم چسبانده و ...


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 13 دی 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مدیر یکی از اقامتگاه‌های سنتی معتقد است: بزرگ‌ترین مشکل اقامتگاه‌های محلی این است که آنها را از هتل‌ها جدا نمی‌دانند و حتی در پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی یعنی‌ «مهمان‌پذیر» قرار داده‌اند.

مازیار آل داوود‌، درباره جایگاه اقامتگاه‌های محلی در صنعت گردشگری به خبرنگار ایسنا گفت: این شیوه مهمان‌نوازی در خانه‌های روستایی و محلی با عنوان «پذیرایی فامیلی» در دنیا کاملا مرسوم است. هزینه اقامت در این خانه‌ها معمولا کمتر از هتل‌هاست و شیوه خاصی را در مدیریت خود دارند که شباهتی به نظام هتلی ندارد.

این فعال گردشگری بیان کرد: هدف ما از راه‌اندازی اقامتگاه‌های سنتی‌، حفظ زندگی روستایی در شرایطی بود که بیشتر مردم روستای گرمه، مهاجرت کرده بودند و روستا تقریبا از جمعیت خالی مانده بود. وقتی این اقامتگاه‌ها راه‌اندازی شد، خیلی‌ها به روستا بازگشتند، به کار مشغول شدند و بسیاری از خانه‌های قدیمی روستا بازسازی شد.

http://www.hamshahrionline.ir/news-155106.aspx

 


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 13 دی 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

راه‌های افزایش درآمد از مقولاتی است كه همواره مورد تأمل و تفكر بسیاری از افراد و حتی سیاستگذاران بوده است، اما واضح است كه برای وارد شدن به این مقوله و تصمیم‌گیری برای آن باید ابتدا از درآمد و راه‌هایی كه می‌تواند ما را به هدف افزایش آن نزدیك كند، درك وسیعی داشته باشیم.

درآمد، مفهومی عام است كه می‌توان پیرامون آن در سطح جهانی، ملی، منطقه‌ای و فردی تفاسیر مختلفی ارائه داد، اما آن‌چه در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم، نگاه به درآمد از زاوایه‌ی فردی و در مناطق روستایی است. بنابراین ما می‌خواهیم بدانیم كه یك فرد، یك خانوار روستایی چگونه می‌تواند درآمد خود را افزایش دهد.

ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 13 آبان 1390برچسب:افزايش درآمد در روستا,افزايش, درآمد, روستا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عليرضا افضلي پور فرزند حسين افضلي پور در روز دوشنبه ششم فروردين 1288 هجري شمسي در  تفرش بدنيا آمد .

او تحصيلات ابتدايي را در دبستان هاي اشرف ، اقدسيه و سيروس به پايان رساند و دوره دبيرستان را در مدارس دارالمعلمين مرکزي و سپس شرف گذارند .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:عليرضا افضلي پور ,موسس دانشگاه کرمان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درصورت لود نشدن فیلم زیر برای دیدن فیلم از سرور اصلی اینجا کلیک کنید

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 12 شهريور 1390برچسب:بانوی گل سرخ ایران , فیلم بانوی گل سرخ , فیلم همایون صنعتی , فیلم شهین دخت سرلتی , گل سرخ , گل محمدی , گلاب زهرا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 شهروندالکترونيکي (e-citizen)

 با يادگيري استفاده از اينترنت وايميل، دنياي جديدي از فرصتها ايجاد مي شود.

علاوه بر اينکه اينترنت ابزاري ارزشمند جهت ايجاد ارتباط و کسب اطلاعات است، بلکه روز به روز سازمان ها وبخش هاي دولتي بيشتري از آن براي ارائه اطلاعات و خدمات استفاده مي کنند.

آنهايي که مهارت استفاده از اينترنت را ندارند،در معرض خطر باخت اقتصادي هستند. در حاليکه شما ممکن است با اينترنت آشنا باشيد، افراد زيادي هستند که هيچ آشنايي با اينترنت ندارند.

اگر شما يکي از اين افرادي هستيد که از اينترنت استفاده نمي کنيد يا اگر اين افراد را مي شناسيد، e-citizen مي تواند پاسخگو باشد.

 

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 24 تير 1390برچسب:دوره, آموزشی ,شهروند اکترونیک , آموزش, رایانه , زبان انگلیسی, کارآفرینی ,بانکداری الکترونیکی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یک کارشناس ارشد توسعه روستایی با بیان اینکه توریسم روستایی با هدف دیدن و بهره‌مندن شدن از طبیعت، زیباییها و جاذبه‌های متنوع محیط طبیعی روستاها انجام می‌گیرد، گفت: توریسم روستایی در ایران می‌تواند به عنوان ابزاری برای توسعه روستاهای هدف مورد استفاده قرار گیرد


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:توريسم, روستايي , توسعه, روستاها ,توريسم روستايي به توسعه روستاها مي‌انجامد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

راه، پیداکردنی است

 

می‌گویند پروفسور جهانگیری کار آفرین نمونه دنیاست

حتما روستای معروف کندلوس را می‌شناسید. تا حالا فکر کرده اید این روستای جذاب ما با آن طبیعت بکرش چطور توریست خورش ملس شده و هر سال کلی توریست ایرانی و خارجی به آن جا می‌رود؟


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زینب یوسفی کارآفرین 23 ساله، با ایده طلق روسری پول در می‌آورد

پول درآوردن به همین سادگی

تا به حال به این فکر کرده اید که می‌شود از یک ایده خیلی خیلی ساده و در عین حال بامزه، در حد طلق روسری، یک ناندانی بزرگ ساخت؟ گاهی ایده ها خیلی کوچک هستند ولی همین که بتوانی به سرانجام برسانی اش خودش کار بزرگی است. این دقیقا همان کاری است که زینب یوسفی انجام داده. ایده او شاید به ذهن خیلی از ما رسیده باشد ولی از بین همه، فقط زینب مرد عمل بوده.....


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:زینب یوسفی, کارآفرین , طلق روسری, رعایت , حجاب , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آگهی استخدام پیمانی استانداری در جغتای:

برای اطلاعات بیشتر به سایت ذیل مراجعه نمایید.

http://www.joghatay.com/index.php/component/content/article/13-edarat/136-estekhdam

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 19 تير 1390برچسب:استخدام, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شاید کسی باور نکند اهالی یک روستا قادر باشند سالیانه بیش از 12 میلیارد درآمد داشته باشند . و اگر گفته شود اهالی این روستا فقط 300 نفر جمعیت داشته و هر خانوار براساس متوسط جمعیت خانوار ایرانی نزدیک به 17میلیون تومان درآمد دارد ,این مطلب کمی باورنکردنی تر می‌شود. ولی این واقعیتی است که همت باور نکردنی اهالی یک روستا در نزدیکی همدان را به نمایش گذاشته است .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 6 خرداد 1390برچسب:روستایی ,12میلیارد, درآمد,شمال ,استان, همدان,طبیعت , آب , هوایی, خوش,قاب ,سازی,روستای,‌ کاج‌ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

9 سال پیش در یک شب بارانی دو گردشگر موتور سوار آلمانی در راه ماندند و برای اینکه بتوانند در یک جای امن شب را به صبح برسانند به خانه یک روستایی پناه بردند. عباس یک کارگر ساده روستایی همراه خانواده اش تلاش کرد تا به شیوه خودش از مهمانان خارجی به خوبی پذیرایی کند…


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 6 خرداد 1390برچسب:روستای, بزم ,دهکده, گردشگری, عباس,بوانات,استان ,یزد ,کرمان,فارس,شیراز,ابتکار , روستایی, تبدیل, روستایش,قطب, گردشگریابتکار یک روستایی در تبدیل روستایش به قطب گردشگری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

موضوع كسب و كار: خدمات مديريت اشياي گمشده

در سال 1351 در شهر همدان متولد شدم. پدرم كشاورز و مادرم خانه دار است. به دليل شغل پدري، از دوران كودكي كشاورزي كرده و از 7 سالگي كاسب بوده‌ام.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 6 خرداد 1390برچسب:شركت, جوينده ,يابنده, رهگشا,شركت جوينده و يابنده رهگشا,عليرضا رضائي عارف كارآفرين برتر بخش خدمات ,عليرضا, رضائي ,عارف, كارآفرين, برتر ,بخش ,خدمات ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

موضوع كسب‌وكار:‌ پرورش و توزيع گياهان دارويي

در سال 1341 در يكي از روستاهاي شهرستان مهاباد متولد شدم. از دوران كودكي در مدارس نماينده كلاس بودم. در سال دوم راهنمايي به كمك نوجوانان محل، يك كتابخانه داير كردم تا بچه‌ها در اوقات بيكاري در آنجا مطالعه كنند. در اين كار، از آموزش و پرورش نيز كمك گرفتم‌.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 6 خرداد 1390برچسب:گفت‌وگو, خانم ,خيال ,عبداله‌زاده ,كارآفرين ,برتر, بخش ,كشاورزي,كسب‌وكار,‌ پرورش , توزيع ,گياهان, دارويي ,درد ,پا ,مشكل ,عصب, سياتيك ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مردم نخستين روستاي اينترنتي ايران چه مي كنند

اينترنت در كشور ما نخستين بار از اواخر دهه 70 شمسي به روستاها راه يافت و يكي از روستاهاي اطراف گرگان مركز استان گلستان اولين پايگاهي بود كه در پنجم خردادماه 1383 شاهد افتتاح رسمي مركز جامع خدمات كاربردي ارتباطات و فناوري اطلاعات بود.

روستا


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:مردم ,نخستين ,روستاي ,اينترنتي ,ايران,قرن آباد,شاهكوهي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بشر داراي دو نياز فطري یکی خصلت جمعي زندگي كردن و دیگری خصلت با طبيعت زندگي كردن است .در صورت عدم ارضاي اين دو نياز مطمئناً زندگي انسان دچار رخوت و اضطراب‌هاي فراواني خواهد شد. اثبات اين مدعا را مي‌توان در انواع مشكلاتي كه در شهرهاي بزرگ ايران و سایرشهرهای بزرگ كشورهاي جهان وجود دارد مشاهده نمود، شهرهایی که به دلیل قطع ارتباط با طبيعت و زندگي جمعي دچار مشكلات فراواني شده‌اند.

انسان از ديرباز براي پاسخگويي به اين دو نياز تمهيدات مختلفي انديشيده که يكي از آنها، گردشگري است. گردشگري پديده‌اي با قدمت زياداست، اماامروزه اشكال آن دستخوش تغيير و تحولات فراواني شده و به صورت سيستماتيك و همراه با قوانين خاص خود شكل گرفته است.به گونه‌ای که امروزه ازآن به عنوان صنعت گردشگری نام می برند.صنعتی که پس از خودروسازی و الکترونیک سومین صنعت درآمدزای دنیا محسوب می گردد. به طوریکه براساس گزارش سازمان جهاني گردشگري، در سال 2003 تعداد گردشگران بين‌المللي بالغ بر 691 ميليون نفر و درآمد حاصل از آن 523 ميليارد دلار بوده است (حدوداً 8 برابر درآمدهاي نفتي كشورهاي عضو اوپك).

 گردشگري دارای اشکال متنوعی است که بخشی از آن گردشگري روستايي است. اين نوع از گردشگري، در محيط‌هاي روستايي و حوزه‌هاي غيرشهري صورت مي‌گيرد.گردشگري روستايي يك فعاليت تفريحي- اجتماعي است که در نيمه دوم قرن هيجدهم در انگلستان و اروپا ظاهر شد.البته پیش از آن هم مناطق روستايي مورد استفاده فعاليت‌هاي تفريحي قرار گرفته بودند اما شركت در اين فعاليت‌هاي تفريحي محدود به اقشار برتر جامعه بود. شروع علمی و قانونمند گردشگری روستائی پس از رخداد انقلاب صنعتی در اروپا بوده است. اگر چه انقلاب صنعتي مشكلات زیادی براي جوامع شهري و روستايي ایجاد کرد، با اين وجود گسترش جاده و وسايل حمل و نقل و توسعه ارتباطات را نیز سبب  گرديد كه اين امر به نوبه خود باعث افزايش سفر و توسعه گردشگری به نقاط مختلف جهان از جمله مناطق روستايي گشت.

آنچه مهم است اينكه فعاليت گردشگري روستايي باعث اشتغالزايي و ايجاد درآمد می شود و با توجه به محدوديت‌ منابع آب و خاك روستاها،به ویژه در ایران مي‌تواند به عنوان يكي از مهم‌ترين راه‌هاي توسعه اقتصادي ـ اجتماعي جوامع روستايي مطرح شود. چنين نگاهي در بسياري از كشورها با سياست‌هاي كشاورزي در ارتباط است و غالباً ابزاري درراستای حمايت ازمحيط زيست و فرهنگ روستايي است و بنابراين مي‌تواند نقش اساسي در توسعه و حفظ روستا داشته باشد.

حال اين سوال مطرح مي‌شود كه:چرا دركشور ايران كه دارای بیش از 20میلیون نفر جمعيت روستانشين است و بیشتر روستاهای آن دارای جاذبه های طبیعی،تاریخی و فرهنگی هستندبه مقوله گردشگري روستايي توجه  چندانی نمی‌شود؟

اگر با اين ديد به مسأله بينديشيم كه بسياري از روستاهاي ما در ساليان گذشته به دليل مسائل اقتصادي (بيكاري و كمبود درآمد) و مشكلات منابع آب، بحران‌هاي اقتصادي در فروش محصولات كشاورزي و... سكنه خود را از دست داده، هويت خويش را از دست رفته ديده و همچون پيري بيمار سر بر بالين خاك نهاده‌اند و نامي از آنها بر تارك تاريخ اين مرز و بوم وجود ندارد. ضرورت توجه به گردشگری که می تواند به عنوان یک منبع اقتصادی باارزش مطرح شود بیش از پیش آشکار می گردد و گردشگري مي‌تواند همچون پادزهري به بدنه سكونتگاه‌هاي روستايي ايران تزريق شود و آنها را از معرض انحطاط و نابودي‌ رهايي دهد.

باتوجه به اینکه روستاهاي ايران داراي منابع گردشگري فراواني هستند مدیریت گردشگری روستایی در ایران امری اجتناب ناپذیر است.مديريتي كه با اتصال به حلقه‌هاي بالاي مديريتي كشور مي‌تواند روستاها را به عنوان مكان‌هاي پاك و محيط‌هاي پايدار و سالم براي ملت عزيز ايران مطرح كند تا علاوه بر سود مادی و معنوي، توسعه اقتصادي و رفاه اجتماعي را به اين جوامع ارزانی بخشد.

از آنجا که گردشگری توسعه اقتصادی- اجتماعی روستاها را در پی دارد.شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران به عنوان نهاد مدیریتی در سطح روستاها بایستی در راستای رونق گردشگری روستایی گام بردارند. نهادهای مدیریتی روستایی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمینه توسعه گردشگری روستایی اقدام هایی به شرح زیر بایستی انجام دهند:

1.     شناخت منابع عرضه یا جاذبه های (طبیعی"منابع آبی، جنگل و پوشش‌گیاهی،کوه‌ها ،بیابان‌ها ،چشمه‌ها،‌قناتها، غارها و زندگی جانوری"، فرهنگی " آثار و ابنیه تاریخی، مکان‌های مذهبی و زیارتگاه ها،آداب و رسوم محلی، شیوه های زندگی،موسیقی و رقص محلی،لباس و پوشش محلی مردم "و زیربنایی" شبکه های دسترسی، خدمات عمومی‌مثل آب،برق،گاز،تلفن،اقامتگاه ها،رستوران ها، مهمانسراها و....") گردشگری روستایی

2.     معرفی جاذبه های گردشگری و اطلاع رسانی به مسئولان و منابع تقاضا(گردشگران)

3.     پیگیری جهت حفظ و حراست از آثار باستانی و منابع گردشگری

4.     تعامل و ارتباط با سازمان های متولی امر گردشگری به خصوص سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

5.     تلاش در جهت جذب سرمایه به منظور ارتقاء گردشگری روستایی

6.     پیگیری جهت بهبود و گسترش تإسیسات زیربنایی در روستا(بهسازی راه‌ها و معابر، تإسیسات پذیرایی و . . .)

7.     برقراری ارتباط مناسب با رسانه های گردشگری

8.     ایجاد حسن شهرت در ارائه فراورده های با کیفیت عالی و قیمت مناسب

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 16 ارديبهشت 1390برچسب:مديريت ,گردشگري ,روستايي,مديريت گردشگري روستايي,طبیعی,فرهنگی ,مهمانسراها, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مازیار آل‌داوود متولد تهران است اما اجداد وی در روستای گرمه (استان اصفهان ) می‌زیستند و پیشینه‌اش به این روستا می‌رسد. حدود ۱۱ سال پیش به همراه خانواده‌اش به این روستا بازگشت. آل‌داوود قبل از ورود به گرمه در مجموعه سعدآباد سفالگری می‌کرده اما در حال حاضر مشغول مرمت بافت‌های فرسوده در روستای گرمه است.

مازیار آل‌داوود به دلیل فعالیت‌های زیاد خود در شناسایی روستای گرمه به جهانیان و گسترش صنعت گردشگری در این روستا پارسال کارآفرین نمونه در صنعت گردشگری شد.

آل‌داوود در مورد موقعیت جغرافیایی روستای گرمه می‌گوید: این روستای قدیمی واقع در منطقه خور بیابانک از توابع استان اصفهان است که بیش از۲۵۰۰ سال قدمت دارد و بافتی کویری دارد. این روستا محصولاتی همچون خرما، انار، انواع صیفی‌ و سبزی دارد.

وی دلیل خود را از انتخابش به‌عنوان کارآفرین نمونه، نو بودن ایده خود در این روستا می‌داند و می‌افزاید: به دلیل اهمیت تاریخی روستای گرمه، تشویق روستاییان و علاقه‌اش به صنعت گردشگری اقامتگاه‌هایی در روستای گرمه احداث کرده است و باعث ایجاد اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف از جمله: حمل‌ونقل، صنایع دستی، گردشگری، معماری، مرمت خانه‌های قدیمی، عرضه مستقیم غذاهای بومی شده است. طرح وی همچنین باعث مهاجرت معکوس شده و بسیاری از اهالی روستا که به شهرها مهاجرت کرده بودند در حال بازگشت به روستا هستند.

آل‌داوود علت اصلی فعالیتش را اشتغالزایی برای ساکنان روستا و خصوصا جوانان می‌داند و تاکید می‌کند: افراد می‌توانند با حداقل سرمایه اشتغالزایی کنند.

در مجموعه‌ای که فعالیت می‌کنم ۱۰ نفر مشغول به کار هستند، اما ۸۰ درصد روستاییان به صورت غیرمستقیم از فواید این طرح سود می‌برند. در حال حاضر مکانی به‌عنوان خیاط خانه راه‌اندازی کرده‌ایم که در آنجا لباس‌های محلی روستا دوخته شده و به گردشگران عرضه می‌شود.

مدیر شرکت آتشونی با اشاره به این که یک پیر زن هم می‌تواند برای خود شغل ایجاد کند ادامه می‌دهد: به دلیل اینکه روستا از جمعیت خالی می‌شد و جوانان در حال ترک روستا بودند و با توجه به پتانسیل‌های این روستا در زمینه گردشگری و آوازه‌اش در ایران و جهان، تصمیم گرفتم با ساخت اقامتگاه‌های گردشگری در این روستا باعث پیشرفت و آبادانی آن شوم.

مزایای طرح :

وی مزایای مهم این طرح را اشتغالزایی بدون در نظر گرفتن سن و جذب توریست از ایران و جهان دانسته و می‌افزاید: جاذبه‌های تاریخی این روستا باعث جلب توجه مسوولان و دولت شده و امکانات رفاهی فراوانی را در اختیار روستاییان قرار داده است.

اماکن دیدنی گرمه :

آل‌داوود از مکان‌های دیدنی روستای گرمه نام می‌برد و می‌گوید: شن‌های روان، دریاچه نمک، ییلاق‌های زیبای منطقه، قلعه دوران ساسانی و جاده ابریشم از جمله آثار دیدنی این روستا با قدمت تاریخی است. این روستا دارای گیاهان دارویی فراوانی است و گردشگران زیادی برای تحقیق در زمینه نجوم و زمین‌شناسی به این روستا سفر می‌کنند.

مدیر شرکت آتشونی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش ما در اقامتگاه‌ها ۱۲۰ نفر است، البته در تابستان به دلیل گرمی هوا گردشگری این منطقه تعطیل است، ولی در دیگر فصول پذیرای گردشگران هستیم.

ارائه خدمات به گردشگران :

مازیار آل‌داوود با تاکید بر خدمات ارائه شده به گردشگران می‌گوید: ما خدمات ویژه‌ای مانند شترسواری، دوچرخه‌سواری و اجرای موسیقی به گردشگران ارائه می‌دهیم. همچنین از خانه‌های روستاییان برای اقامت گردشگران استفاده شده است به این ترتیب آنها می‌توانند از نزدیک با روش زندگی، آداب و رسوم و غذاهای محلی روستاییان آشنا شوند.

از صفر شروع کنیم:

وی می‌گوید: من فکر می‌کنم ما باید فرهنگ کار را بشناسیم و از تجربیات دیگران استفاده کنیم. جوان‌ها باید یاد بگیرند از صفر شروع کنند و منتظر فرصت‌ها نباشند. من در شهر متولد شدم اما اکنون تمام کارهای روستا از چوپانی و کشاورزی گرفته تا مرمت بافت‌های فرسوده را انجام می‌دهم، ولی هدفم کسب روزی حلال است. افراد کارآفرین می‌توانند با توکل به خدا و سرمایه اندک در شهر یا روستای خود ایجاد اشتغال کنند.

اجرای طرح در دیگر مناطق :

آل‌داوود می‌افزاید: مهمانسراهایی در روستاهای اطراف مانند روستای مصر، عروسان، بیاضه، مهرجان و خور راه‌اندازی شده است. حوزه اصلی فعالیت ما اصفهان است ولی، این طرح به‌صورت شبکه به تمام ایران وصل است و این قابلیت را دارد که در سراسر ایران گسترش پیدا کند. افرادی که بخواهند در زمینه گردشگری فعالیت کنند می‌توانند به این شبکه بپیوندند. هدف ما از این طرح حفظ آداب و آشنایی گردشگران با این سنت‌هاست.

آل‌داوود در رابطه با اجرای این طرح در دیگر استان‌ها می‌گوید: هم اکنون در ترکمن صحرا، سمیرم، کاشان، جزیره هرمز، بندر عباس و یزد این طرح اجرا شده است و به‌زودی در نقاط دیگر نیز اجرا می‌شود.
مدیر شرکت آتشونی درباره طرح‌های آینده خود اظهار می‌کند: ایجاد فضاهای گردشگری مشابه، کمپین، توسعه این طرح در مناطقی که جاذبه توریسم دارد، حفظ محیط زیست و حفظ بافت حیوانی، جانوری و گیاهی منطقه که دچار آسیب شده از اهداف دیگر ما از انجام این طرح است که نیازمند کمک و همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی هستیم.

آل‌داوود می‌گوید: ایران مملکت ماست و باید خودمان آن را بسازیم اگر همگی همت کنیم می‌توانیم آبادانی ایجاد کنیم و مانع مهاجرت روستاییان به شهر‌ها شویم. امیدوارم تلاش ما در این روستا، الگویی باشد برای دیگر روستاهای کشور تا بتوانند از امکانات خود حداکثر استفاده را ببرند و در این طرح مشارکت داشته باشند.

منبع: گسترش صنعت

منزل روستایی

------

خانه روستایی

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 16 ارديبهشت 1390برچسب:مازیار ,آل‌داوود, گردشگران,روستای, مصر, اشتغالزایی, گرمه,خانه,منزل, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

كارآفريني روستايي تنها به معناي ايجاد اشتغال براي قشر عظيم روستاييان نيست. بلكه مي‌تواند گامي باشد در راستاي توسعه روستايي . . . .


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:شغل ,كارآفريني روستايي, توسعه پايدار ,اشتغال,رفاه , پيشرفت ,توسعه اقتصادي ,روستاييان, مهاجرت روستاييان,بيكاري, ترويج كارآفريني ,كارآفريني زنان , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

      

 "بانوي گل سرخ"......داستان زن و شوهري فرهيخته(شهيندخت سرلتی و همايون صنعتي) که با داشتن امکان و فرصت زيستن در بهترين شرايط مادي و معنوي ، در سال 1359 ترک ديار کرده و به شهر کوچک "لاله زار" کرمان رفته بودند تا به آنها بگويند :بياييد بجاي خشخاش ، گل سرخ بکاريم.......ابتدا با مقاومت اهالي روبرو ميشوند......يکسال بعد ، شوهر _همايون صنعتي_ را به اتهام "ترجمه کتابهاي آمريکايي" دستگير کرده و بمدت 5 سال به زندان اوين ميبرند....و زن _شهيندخت _ تنها و يک تنه به کار کاشت گل سرخ  ميپردازد........او و همسرش اينک مرده اند...ولي زنده اند.....800هکتار گل سرخ کاشته اند بجاي خشخاش ......بانوي گل سرخ و همسرش  زنده اند تا وقتي گل سرخ و "لاله زار" هست.......خوب است آدم طوري زندگي کند که وقتي ........

برای خواندن کامل این متن و دیدن عکس ها به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 27 فروردين 1390برچسب:گل رز , گل محمدی, بانوی گل سرخ , لاله زار , کرمان , پرورشگاه , صنعتی ,شهین دخت خوارزمی, گلاب , گلاب زهرا,روغن گل, عرقیات گیاهی ,ارگانیک , روستای جغدری, عکس گل, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود